8 - 10 Mei: Tortuguero

Dag 3 - 5
Algemeen   's morgens om 6:00 uur worden we opgepikt om met de bus en de boot naar het Nationale Park Tortuguero te gaan. Dit is een hele waterrijke omgeving waar je met de auto niet kunt komen. Het park ligt in het noord-oosten van CR aan de Atlantische kust en bestaat voornamelijk uit moerassen waar zich veel beesten bevinden.

We overnachten hier in ‚‚n van de lodges in het dorpje en de volgende dag zullen we een excursie per boot maken door het park. Hier zitten en broeden ook veel schildpadden maar we zijn vermoedelijk net te laat om ze te zien. 's Middags hebben we voor onszelf, wat we dan gaan doen weten we nog niet.

O ja, het schijnt hier heel erg veel te regenen: 610 centimeter per jaar! Gelukkig schijnen ze een overvloed aan rubberen laarzen en poncho's te hebben voor de toeristen :)

Op 10 Mei vertrekken we weer per boot om zo rond 12:00 uur onze huurauto op te pikken, waarmee we de rest van de vakantie rond zullen trekken.

Uitstapjes     Excursie per boot door het park
Bezienswaardigheden     Parc National Tortuguero
Regelen     Om 6:00 uur in de morgen van 8 mei vertrekken we!
Als we de huurauto ontvangen, wat foto's van maken en goed controleren op schade!!
Reisplan   Opgehaald in groepsverband met een bus, teruggebracht per boot.