Vakantie Zeeland (Juni 2011)

27 07 11 22:10 by Erik
Toch nog gelukt! De foto's van ons weekje in Zeeland van afgelopen Juni nog net online gekregen voordat we weer op vakantie gaan.

Je kunt de foto's van onze vakantie in Roompot park Schelde Veste te Breskens allemaal hier bewonderen.

Het was een onvergetelijke week aan zee.... De afgelopen jaren zijn we steeds in Juni op vakantie geweest in het binnenland en was het steeds bloedheet en nu had Yanick 1 weekje vrij van school in Juni en dachten wij: "laten we het erop wagen en naar de zee gaan". En het voorjaar was ook dit jaar weer geweldig, maar net voor de vakantie werd het minder en het is die hele week niet boven de 20 graden geweest en niet minder als windkracht 4 a 5, met regelmatig een flinke bui of een halve dag regen ;)

Maar eerlijk is eerlijk, we hebben het toch wel naar onze zin gehad. De zee was wel prachtig om te zien met deze wind en we hebben ons goed vermaakt. Dan wel niet in de zee, maar toch regelmatig langs de zee, al was de wind af en toe wat straf voor Yanick en Merijn.

Vrijdag 's avonds zijn we meteen al even met de fiets naar de zee geweest om de jongens voor het eerst de zee te laten zien! Zaterdags was het weer al wat minder en regende het heel erg veel. We zijn toen 's morgens naar de C1000 geweest voor inkopen en 's middags wezen zwemmen in het kleine maar wel leuke zwembadje op het Roompot park. 's Avonds toen de jongens al op bed lagen heeft Erik nog een paar (+/- 200) foto's gemaakt langs het strand toen er grote wolken waren waar de zon achter scheen wat fraaie beelden opleverde.

De Zondag was ook weer bar en boos; 's morgens kreeg Papa Erik natuurlijk ontbijt op bed en wat kado's want het was vaderdag! Daarna ontbeten en toch nog eventjes met de jongens in de bolderkar naar het strand geweest, maar ze werden er gezandstraald en dus snel weer terug naar het huisje. 's Middags zijn we met de auto maar wat gaan rondrijden om de omgeving te verkennen en kwamen we bij Sluis uit en begon de zon zelfs nog even te schijnen! Dus zijn we even de auto uitgeweest om het oude vestingstadje door te lopen, maar dat was niet leuk. De bezienswaardigheden stonden in de steigers, de winkels waren open en je kon er over de koppen lopen, dus al snel weer terug naar de auto. Heel de avond regende het vervolgens weer, dus hebben we die lekker binnen doorgebracht.

Op Maandag regende het ook weer en zijn we 's middags maar naar Sluis gereden, naar de binnenspeeltuin 'Toversluis'. Daar hebben de jongens (en Papa) lekker in de ballenbak gespeeld en rondgeklauterd door de speeltoestellen. Het werd ook nog even droog zodat we ook buiten nog even konden rondkijken en rennen. Die avond zijn de mannen ondanks de regen nog even in de auto gestapt om naar een plas in de buurt te rijden waar lepelaars en een kluut zaten, prachtig gezicht.

Dinsdags leek het wat beter te worden en zijn we naar het Belgische deel van het natuurgebied het Zwin gereden. Dat ligt precies op de grens van Nederland en Belgie en bij Knokke bevindt zich daar een klein vogelparkje en kun je op de dijk uitkijken over het natuurgebied: daar stroomt bij vloed steeds het water het land in tussen de duinen door, een heel bijzonder gebied. We hebben daar nog net meegemaakt hoe de ooievaars gevoerd werden wat de jongens geweldig vonden! Daarna doorgereden naar de Nederlandse kant waar een hele grote zandvlakte is op het strand en daar lekker met de schepjes en netjes wat rondgelopen en naar schelpjes en haaietanden gezocht, al hebben we die laatste niet gevonden helaas. Die avond vond Erik het weer nodig om nog even op het strand te kijken om de zonsondergang vast te leggen, wat weer fraaie plaatjes opleverde :)

's Woensdags zijn we op de fiets naar Vlissingen geweest, naar het Arsenaal. Nou ja, op de fiets, met de fiets in 5 minuutjes naar de pont, met de pont naar de overkant (wat een belevenis) en daarna in tien minuutjes met de fiets over de dijk naar het Arsenaal: flinke tegenwind. Het Arsenaal is een maritiem museum waar ook voor de kinderen veel te beleven zou zijn, wat achteraf een beetje tegenviel, ze waren eigenlijk nog wat te jong. Er zijn een aantal aquaria waarbij je in 1 aquarium zelfs de vissen mocht aaien, maar dat hadden we zo gezien. Daarna in de ballenbak nog even spelen want de rest was veel te spannend voor ze (spookhuizen, piraten, enz). Ook nog even in het kraaiennest geweest: een hoge uitkijktoren wat wel een gaaf gezicht was maar voor sommigen onder ons ook wel spannend. Daarna op de fiets in sneltreinvaart, bijna zonder trappen terug naar de Pont en zo weer naar ons huisje. Die avond nog even met de jongens naar het strand toe om schelpen te zoeken in de beschutting van een Duin, wat goed gelukt is: een hele emmer vol!

Op donderdag hebben we het 's morgens rustig aan gedaan en zijn we 's middags nog even naar het strand bij Nieuwvliet geweest; ook een gebied waar de zee een stuk het land in kan stromen en je dus een hele grote vlakte hebt, met flinke diepe geulen. Het zonnetje scheen lekker, maar het waaide gigantisch dus op de vlakte was het niet zo prettig. Maar in de diepe geul konden Yanick en Merijn heerlijk met hun laarsjes in het water spelen en met hun scheppen hele 'waterbanen' maken. Niet al te laat teruggegaan en daarna nog even een uurtje weer in het zwembad gezwommen, want dat is altijd leuk natuurlijk!
Op donderdagavond zijn we nog even met z'n allen naar het strand geweest om uit te waaien en de zee voorlopig uit te zwaaien.

Al met al hebben we ons dus wel vermaakt en zijn we best goed tot rust gekomen :)

Erik, Danielle, Yanick & Merijn

omg! cant picture how quick time pass, after August, ber months time already and Setempber may be the 1st Christmas season in my location, I genuinely really like it!
Michael (Email) (URL) - 13 12 16 - 10:04

Persoonlijke info onthouden?

Emoticons / Textile
  ( Register your username / Log in )

Kattebel:
Verberg email:

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.